صفحه اصلی > عکاسی : آموزش کامل عکاسی از گل

آموزش کامل عکاسی از گل

آموزش کامل عکاسی از گل

جای تعجب نیست که تصاویر گل ها بسیار محبوب هستند و از پرفروش ترین و پرمصرف ترین تصاویر چاپی به شمار می روند. گل ها به طرز خاصی روحیه بخش هستند. با توجه به تنوع بسیار زیاد گل ها، نوع عکس هایی که می توانید بگیرید، متفاوت خواهد بود و احساسات مختلفی را برمی انگیزد. برای اینکه بهترین استفاده را از گل های معمولی مینا یا ارکیده های خاص خود ببرید، به خواندن ادامه دهید.

۱- برای ثبت جزئیات، روی سوژه زوم کنید

آموزش کامل عکاسی از گل

تا حد امکان نزدیک شدن، نمایشی دراماتیک و جزئیات بیشتری را به شما ارائه می دهد. تنها راه واقعی برای گرفتن عکس های نزدیک و با کیفیت بالا از گل، استفاده از لنز ماکرو تخصصی (۵۰ تا ۲۰۰ میلی متر) است. لنزهای ماکرو جزئیاتی را آشکار می کنند که با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیستند و دیدگاهی جدید و جالب از سوژه ها ارائه می دهند. عکس های نزدیک از گلبرگ ها و جوانه های گل یا قطرات آب می توانند از صفحه بیرون ب جهند.

۲- فوکوس را به صورت انتخابی تنظیم کنید

آموزش کامل عکاسی از گل

حالا که لنز ماکرو دارید، استفاده از فوکوس انتخابی اهمیت پیدا می کند. تیز نگه داشتن تمام اجزای تصویر به معنای نبودن نقطه کانونی است؛ بنابراین یک نقطه از سوژه را انتخاب کنید و آن را شارپ نگه دارید. به طور ایده آل، برای کیفیت بهتر از ISO پایین استفاده کنید و از سه پایه یا تک پایه استفاده کنید تا لرزش دوربین وجود نداشته باشد – تاری در عکس های ماکرو بسیار مشهود است. عمق میدان کم (DOF) را انتخاب کنید، به طور معمول f/2.8-f/8 تا به همه چیز جلوه ای کمی تار و رویایی بدهید.

۳- نورپردازی

آموزش کامل عکاسی از گل

هنگام عکاسی در فضای باز، با انواع شرایط آب و هوایی مواجه خواهید شد. در روزهای آفتابی درخشان، باید تعادل نور شدید خورشید را در نظر بگیرید؛ از فلاش پرکننده برای روشن کردن سوژه و حفظ تعادل پیش زمینه و پس زمینه استفاده کنید. از یک بازتابنده طلایی برای گرما و بازتابنده های نقره ای یا سفید برای بازتاب نور به تصویر استفاده کنید. بازتابنده ها همچنین به عنوان محافظی در برابر باد عمل می کنند.

۴- زوایای مختلف را امتحان کنید

آموزش کامل عکاسی از گل

اگر می خواهید جذابیت بیشتری ایجاد کنید، به نحوه ترکیب بندی عکس فکر کنید. قانون یک سوم را به خاطر بسپارید و با قرار دادن سوژه در یک طرف قاب، با قراردادها بازی کنید. دوربین خود را کج کنید تا زاویه دید جالبی به دست آورید و کمی افق را کج کنید. همچنین می توانید از نور خورشید به صورت خلاقانه استفاده کنید؛ دوربین را به سمت خورشید بگیرید تا مانند پرتوهای نور روی تصویر، درخشش ایجاد شود.

۵- ایده هایی برای پس زمینه

آموزش کامل عکاسی از گل

یک راه عالی برای آوردن حس استودیوی داخلی به فضای باز، استفاده از کارت های رنگی است (در برخی موارد، به سادگی می توانید گل ها را به داخل استودیو ببرید). کارت های رنگی به راحتی قابل تهیه هستند و می توانید آنها را از لوازم تحریری یا فروشگاه های لوازم هنری خریداری کنید. برای استفاده از آنها، کارت را پشت گل قرار دهید و برای برجسته کردن گلبرگ ها، یک رنگ مکمل یا متضاد انتخاب کنید. در صورت عکاسی در داخل، از یک نورافکن استفاده کنید که به طور مستقیم به پشت و مرکز تصویر اشاره کند تا جلوه هاله ای ملایم و پس زمینه ای دو رنگ ایجاد شود.

۶- جزئیات و الگوها

آموزش کامل عکاسی از گل

گل ها فقط گلبرگ ندارند، بلکه برگ هم دارند. با استفاده از یک چشم خلاق، با دقت جزئیات ریز و الگوهای تکراری قابل مشاهده را انتخاب کنید. برای به دست آوردن بهترین بزرگنمایی از لنز ماکرو استفاده کنید. می توانید از فلاش رینگ لایت برای افزایش کنتراست تصویر استفاده کنید، اما مطمئن شوید که تاری یا لرزش دوربین وجود ندارد – این یک مشکل رایج در عکس های بسیار نزدیک است. با ISO پایین، ۵۰ یا ۱۰۰ عکاسی کنید تا دانه های ریز و بازتولید رنگ روشن داشته باشید.

تنظیمات پیشنهادی

با عمق میدان کم (DOF) حدود f/4 عکاسی کنید تا پس زمینه ای مات ایجاد کرده و گل را برجسته کنید. اگر در فضای باز هستید و هوا روشن است، کمی Underexpose (کاهش نوردهی) را تا ۱ درجه در نظر بگیرید تا جزئیات گل، برگ و ساقه را برجسته کند.

تجهیزات پیشنهادی

ابزارهای خاصی وجود دارند که عکاسی از گل را آسان‌تر می‌کنند؛ یک لنز ماکرو با دیافراگم f/2.8 برای این کار ایده‌آل است. سه پایه یا تک پایه یک لوازم جانبی خوب است که می توانید در خانه یا خارج از منزل استفاده کنید و به این معنی است که می توانید از هر گونه تاری که همیشه در عکس های نزدیک مشهودتر است، اجتناب کنید. همچنین یک کارت رنگی با خود ببرید! این راهی عالی برای ایجاد یک پس زمینه استودیویی فوری است، مهم نیست کجا هستید.

نتیجه گیری

نکته شگفت انگیز در مورد گل ها این است که تقریباً در همه جا یافت می شوند! ممکن است در باغ شما چند گل مینا وجود داشته باشد; می توانید از فروشگاه محلی یک دسته گل بخرید یا به پارکی با گل های فراوان بروید. همیشه به خاطر داشته باشید، چیزی را که متعلق به شما نیست را برندارید. وقت خود را صرف کنید، زیرا گل ها فرار نمی کنند. این به شما امکان می دهد تا به طور جدی ترکیب بندی عکس خود را در نظر بگیرید. گل ها سوژه های ایده آلی برای به دست آوردن عکس های برجسته هستند!

برچسب ها :
پست های مرتبط

اصول عکاسی از اجسام سریع

عکاسی از اجسام سریع، چه ورزشی، حیوانی یا قطرات آب، می تواند…

اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳

مهم‌ترین نکات برای عکاسی با موبایل

امروزه با پیشرفت چشمگیر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، عکاسی با موبایل به امری…

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

قانون یک سوم در عکاسی: راهنمای جامع برای خلق تصاویری جذاب

قانون یک سوم، یکی از بنیادی‌ترین اصول ترکیب‌بندی در عکاسی است که…

اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید