صفحه اصلی > اخبار فناروی : بالاخره برنامه ماشین حساب برای آیپد منتشر شد

بالاخره برنامه ماشین حساب برای آیپد منتشر شد

اپل در حالی که قرار است iOS 18 و iPadOS 18 را با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی تولیدکننده (generative AI) معرفی کند، اما این تنها آپدیت هیجان‌انگیز برای کاربران نخواهد بود. iOS 18 بخش مهم مراسم خواهد بود اما اپل اطمینان حاصل کرده که سایر به‌روزرسانی‌ها نیز سهم قابل توجهی از ارتقا داشته باشند. طبق گزارش‌های اخیر، اپل قصد دارد تغییرات عمده‌ای را در اپلیکیشن Notes آیفون اعمال کند، اما از آن‌جایی که iOS 18 و iPadOS 18 شباهت‌های زیادی دارند، حدس می‌زنیم این ویژگی‌های جدید برای آیپد نیز در دسترس باشند. همچنین گزارش شده که پس از ۱۴ سال انتظار، آیپد بالاخره اپلیکیشن ماشین‌حساب اختصاصی خود را دریافت خواهد کرد.

برنامه ماشین حساب برای آیپد

همانطور که قبلا گزارش شده بود، اپل در حال بازسازی اپلیکیشن Notes با قابلیت‌های جدید ضبط یادداشت صوتی و پشتیبانی از محاسبات است. این بدان معناست که برنامه Notes قادر خواهد بود مستقیما یادداشت‌های صوتی را ضبط کند و همچنین محاسبات پیچیده ریاضی را انجام دهد. هنوز مشخص نیست که آیا اپلیکیشن ماشین‌حسابی که برای آیپد ارائه می‌شود، طراحی متفاوتی نسبت به نسخه iOS خواهد داشت یا خیر.

انتظار می‌رود که اپلیکیشن ماشین‌حساب در macOS 15 نیز بازطراحی شود، که باعث شده حدس بزنیم این شرکت ممکن است در حال کار بر روی یک اپلیکیشن ماشین‌حساب جدید برای آیپد باشد. بر اساس منابع (از طریق MacRumors)، اپل بالاخره یک اپلیکیشن ماشین‌حساب را در آیپد معرفی خواهد کرد، احتمالا با همان زبان طراحی نسخه macOS 15.

این اپلیکیشن ماشین‌حساب با انتشار iPadOS 18 در اواخر سال جاری به همراه انبوهی از ویژگی‌های اضافی در دسترس قرار خواهد گرفت. از نظر سازگاری، تمامی مدل‌های آیپدی که از iPadOS 18 پشتیبانی می‌کنند، این برنامه را دریافت خواهند کرد. این شرکت قرار است طراحی و عملکرد برنامه جدید را در رویداد WWDC 2024 خود که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، به نمایش بگذارد. همانطور که قبلا ذکر شد، اپل برنامه Notes را در آیپد بازطراحی می‌کند، زیرا این پلتفرم بسیار نزدیک‌تر به آیفون نسبت به مک است. اپلیکیشن ماشین‌حساب از این نظر با برنامه Notes برای محاسبات پیچیده یکپارچه‌تر عمل خواهد کرد.

اپلیکیشن ماشین‌حساب برای آیپد می‌تواند با قابلیت تغییر اندازه پنجره بر اساس ترجیحات کاربر و برنامه‌های باز شده در پس‌زمینه ارائه شود. همچنین، مشابه با برنامه Notes، برنامه ماشین‌حساب نیز می‌تواند دارای نوار کناری باشد که محاسبات قبلی و موارد دیگر را نشان دهد. این اولین بار است که اپل یک برنامه ماشین‌حساب اختصاصی برای آیپد معرفی می‌کند و تا به امروز، کاربران به گزینه‌های شخص ثالث از اپ استور متکی بوده‌اند.

برچسب ها :
پست های مرتبط

لیست آیفون ۱۷ در شایعات جدید، تگ های بعدی آیفون SE به همراه جزئیات شرح داده شده است

در حالی که اپل هنوز خانواده آیفون ۱۶ را عرضه نکرده است…

مرداد ۱, ۱۴۰۳

تصویر رسمی ردمی K70 اولترا پیش از رونمایی در این ماه منتشر شد

تصویر تیزر رسمی ردمی K70 اولترا پیش از رونمایی در این ماه…

تیر ۲۰, ۱۴۰۳

گوشی‌های گوگل پیکسل ۹ ماه آینده، زودتر از زمان رونمایی آیفون ۱۶، عرضه خواهند شد

گوشی‌های گوگل پیکسل ۹ ماه آینده، زودتر از زمان رونمایی آیفون ۱۶،…

تیر ۱۳, ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید