صفحه اصلی > اخبار فناروی : مدیاتک از دو چیپست Dimensity 7300 و Dimensity 7300X رونمایی کرد

مدیاتک از دو چیپست Dimensity 7300 و Dimensity 7300X رونمایی کرد

شرکت مدیاتک از دو چیپست جدید با نام‌های Dimensity 7300 و Dimensity 7300X رونمایی کرد. این پردازنده‌ها با فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده‌اند و جانشین Dimensity 7050 به شمار می‌روند. این دو نسخه تقریبا مشابه هستند با یک تفاوت کلیدی – Dimensity 7300X از دو نمایشگر پشتیبانی می‌کند.

هر دو چیپست از CPU هشت هسته‌ای با ترکیب ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برند و همچنین مصرف انرژی آن‌ها ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی که با فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده بودند، کاهش یافته است.

چیپست Dimensity 7300

برای پردازنده گرافیکی، مدیاتک از Mali-G615 کمپانی Arm و فناوری HyperEngine اختصاصی خود برای عملکرد بهتر بازی‌ها استفاده کرده است. انتظار می‌رود چیپ‌های سری ۷۳۰۰ تا ۲۰ درصد افزایش فریم ریت و ۲۰ درصد بهبود در مصرف انرژی را به همراه داشته باشند.

Dimensity 7300 و ۷۳۰۰X از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کنند و همچنین به پردازشگر سیگنال تصویر جدید Imagiq 950 با قابلیت HDR 12 بیتی مجهز هستند که امکان ضبط همزمان ویدئو از دو دوربین را فراهم می‌کند. این چیپست‌ها از نمایشگرهای +WFHD با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و +Full HD با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کنند، همچنین نسخه ۷۳۰۰X توانایی مدیریت دو نمایشگر را دارد که برای گوشی‌های تاشو کاربردی است.

چیپست Dimensity 7300X

هنوز مشخص نیست کدام گوشی‌های هوشمند از این چیپست‌ها استفاده خواهند کرد یا زمان عرضه آن‌ها به بازار چه زمانی خواهد بود. با این حال، انتظار می‌رود Dimensity 7300X در گوشی Motorola Razr 50 که قبلا تایید شده است، به کار گرفته شود و احتمالا به زودی شاهد عرضه این گوشی باشیم.

برچسب ها :
پست های مرتبط

لیست آیفون ۱۷ در شایعات جدید، تگ های بعدی آیفون SE به همراه جزئیات شرح داده شده است

در حالی که اپل هنوز خانواده آیفون ۱۶ را عرضه نکرده است…

مرداد ۱, ۱۴۰۳

تصویر رسمی ردمی K70 اولترا پیش از رونمایی در این ماه منتشر شد

تصویر تیزر رسمی ردمی K70 اولترا پیش از رونمایی در این ماه…

تیر ۲۰, ۱۴۰۳

گوشی‌های گوگل پیکسل ۹ ماه آینده، زودتر از زمان رونمایی آیفون ۱۶، عرضه خواهند شد

گوشی‌های گوگل پیکسل ۹ ماه آینده، زودتر از زمان رونمایی آیفون ۱۶،…

تیر ۱۳, ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید