صفحه اصلی > عکاسی : کاهش نویز (Noise Reduction) چه زمانی به کار می‌آید؟

کاهش نویز (Noise Reduction) چه زمانی به کار می‌آید؟

کاهش نویز (Noise Reduction) چه زمانی به کار می‌آید؟

در شرایط کم نور نیاز به تنظیمات ISO بالاتر وجود دارد، اما این می‌تواند منجر به نویز تصویر شود که به صورت دانه‌های مزاحم در قسمت‌های تاریک‌تر تصویر قابل مشاهده است. به همین دلیل است که عکاسان سعی می‌کنند از تنظیمات ISO بالا اجتناب کنند، اما در مواقعی که نیاز به افزایش حساسیت دارید، می‌توانید عملکرد کاهش نویز را فعال کنید.

با این حال، این کار یک نقطه ضعف عمده دارد: دوربین برای به حداقل رساندن نویز تصویر، یک فریم اضافی ضبط می‌کند که زمان نوردهی مشابه تصویر اول را دارد و می‌تواند هنگام عکاسی در حالت Bulb آزاردهنده باشد. همچنین سنسور تصویر ممکن است داغ شود و نویز حرارتی قابل مشاهده ایجاد کند که کیفیت تصویر را بیشتر کاهش می‌دهد.

در حالی که عملکرد هوش مصنوعی Denoise در نرم افزارهای ویرایش ممکن است راه حلی برای این مشکلات به نظر برسد، اما جنبه‌های منفی خاص خود را نیز دارد. اگرچه می‌تواند تصاویر پرنویز را بازیابی کند، اما این فرآیند بسته به رایانه شما می‌تواند زمان پردازش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، تصاویر با نویز زیاد دچار یک اثر صاف‌سازی گسترده می‌شوند که کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد.

کاهش نویز (Noise Reduction) چه زمانی به کار می‌آید؟

به جای اتکا صرف به عملکردهای کاهش نویز (Noise Reduction) و Denoise در نرم افزار ویرایش، درک این نکته که تنظیمات ISO دوربین شما تا چه حد تصاویری واضح تولید می کند، بسیار مهم است. دوربین های مدرن در شرایط چالش برانگیز عملکرد خوبی دارند، بنابراین آزمایش با تنظیمات مختلف برای درک قابلیت های آنها ضروری است.

۱. عملکرد ISO دوربین خود را تست کنید

در حالی که دیافراگم و سرعت نوردهی را ثابت نگه می دارید، عکس های آزمایشی با مقادیر ISO مختلف بگیرید. به این ترتیب، می توانید محدودیت های دوربین خود را تعیین کنید و تنظیمات را بر اساس آن برای عکاسی های بعدی تنظیم کنید. اگر صحنه نیاز به تنظیم ISO بالاتر دارد، کاهش نویز همچنان یک راه حل مناسب است.

۲. اجازه دهید کمی بگذرد شود

هنگام کار با NR، توصیه می شود بین فریم ها استراحت هایی را برنامه ریزی کنید تا از ایجاد گرما و نویز حرارتی سنسور جلوگیری شود.

۳. به دنبال بازتاب باشید

هنگام عکاسی در نور کم، گنجاندن سطوح آب در ترکیب بندی می تواند ظاهر نور را تقویت کند و نوردهی صحنه را آسان تر کند.

کاهش نویز (Noise Reduction) چه زمانی به کار می‌آید؟
برچسب ها :
پست های مرتبط

عکاسی لانگ اکسپوژر: ثبت گذر زمان در یک قاب

عکاسی لانگ اکسپوژر، یا عکاسی با نوردهی طولانی، تکنیکی است که در…

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

آموزش کار با خطوط راهنما در عکاسی

آموزش کار با خطوط راهنما در عکاسی خطوط راهنما، ابزاری قدرتمند در…

اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

آموزش کامل عکاسی از گل

جای تعجب نیست که تصاویر گل ها بسیار محبوب هستند و از…

فروردین ۲۴, ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید